تعطیلات عید نوروز با تمام خریدها و تهیه مقدماتش به آخر رسید اما در برخی خانه‌ها ماهی سفره‌های هفت‌سین همچنان در تنگ‌های بلور دم می‌جنبانند و از آب‌های کلردار کلانشهر‌ها به سلامت گذشته‌اند و به روزهای آخر فروردین رسیده‌اند.

اما بعضی دوستداران محیط زیست، وعده می‌دهند این نوع ماهی با رعایت نکات ساده می‌تواند تا عید سال 92 هم زنده بماند بنابراین ماهی‌گلی‌هایی را که سفره هفت‌سین‌تان را تزئین کردند دست‌کم نگیرید.

آنها جان‌سخت هستند و با شرایط محیطی بخوبی کنار می‌آیند. اما به هر حال آنها هم مانند بسیاری از موجودات زنده به چیزهایی حساسیت دارند و چیزهایی را دوست دارند.

آنها هم گرسنه می‌شوند و غذا نیاز دارند و وقتی غذا می‌خورند، پسماند تولید می‌کنند و در آخر این که چون قیمتشان کم است و ناگهان شب‌عید پیدایشان می‌شود، فکر نکنید موجوداتی بی‌ارزش هستند یا فقط موجوداتی فصلی محسوب می‌شوند. آنها حتی می‌توانند بیش از ۲۰ سال دوام بیاورند.

ماهی قرمز، بومی سیبری و نیز جنوب شرق آسیاست که البته در این روزگار در بسیاری از بخش‌های اروپا، بخصوص رودخانه‌ها و برکه‌ها به شکل طبیعی و وحشی دیده می‌شود. این گسترش جغرافیایی البته به دست انسان صورت گرفته است.

همان طور که در ایران هم در برخی حوضه‌های آبگیر در شمال غرب یا جنوب شرق (حوضه ارومیه یا کارون و سیستان) به شکل آزاد دیده می‌شود.

این ماهی ارزش غذایی ندارد و در رده ماهی‌های زینتی قرار می‌گیرد. در ایران کارکرد جداگانه و آیینی دارد که البته منشا آن معلوم نیست.

به عبارتی، حضور این ماهی در سر سفره هفت‌سین، تاریخی معلوم و حتی مفهوم آیینی ایرانی جدی‌ای ندارد و بسیاری معتقدند این ایده از چین به ایران رسیده است. به هر روی امروزه سفره هفت‌سین بدون ماهی قرمز تقریبا وجود ندارد.

اما از آنجا که بسیاری از ما ایرانیان اصلا با مفهوم و الزامات نگهداری حیوانات خانگی در خانه‌هایمان آشنایی نداریم و در بسیاری از موارد اصلا با آن سازگاری و توافق هم نداریم نگهداری از ماهی‌های قرمز را نیز بلد نیستیم. طرفه آن‌که در بسیاری از موارد حتی افسانه‌هایی هم برای این مورد می‌سازیم.

تا همین یکی دو سال قبل در همه خانه‌های ایرانی جمله عجیبی می‌شنیدیم مبنی بر این‌که ماهی‌های قرمز به غذا نیاز ندارند.

بسیار شنیده‌ام که ماهی‌ها همین آبی که می‌خورند کافی است!! در سال‌های اخیر هم که بحث طرفداران محیط زیست در این باره داغ شده بود راهکار عجیب دیگری پیشنهاد شده بود و بسیاری از مردم هم آن را اجرا می‌کردند. این که ماهی‌های گلی را در روز ۱۳ فروردین یا همین حوالی به رودخانه‌ها برده و رها کنیم. یادمان باشد این ماهی‌های کوچک قرمز قابلیت زنده ماندن در این شرایط سخت و ناآشنای محیطی را ندارند.

آنها در شرایط اسارت متولد شده‌اند و آنجا رشد کرده‌اند. بنابراین اصلا آمادگی ندارند که در محیط طبیعی رشد و زندگی کنند بنابراین باید فکر دیگری کرد. بهتر است از آنها بخوبی مراقبت کنیم. آنها براحتی بتوانند سال‌ها زینت بخش سفره هفت‌سینمان باشند.

برای طول عمر ماهی‌ها چه کنیم؟

ماهی‌های قرمز در محیط آبی زندگی می‌کنند. همان طور که ما به هوای پاک نیاز داریم، آنها هم به آب پاک نیاز دارند بنابراین آب تنگ ماهی‌تان را هر روز عوض کنید.

برای عوض کردن آب آنها هم یادتان باشد که بگذارید آب حداقل یک نیم روز آرام بگیرد و در ظرفی جداگانه باشد و برای تعویض آب از آن استفاده کنید.

با این کار بسیاری از مواد از جمله کلر را از آب به مقدار کافی جدا کرده و فرصت داده‌اید اکسیژن در آن حل شود. از طرف دیگر این آب با محیط زندگی ماهی هم‌دما شده است.

وقتی آب تنگ ماهی‌تان را تغییر می‌دهید، آب را با شدت روی ماهی نریزید. ماهی‌های گلی‌ بشدت نسبت به هر نوع شوکی حساسیت دارند و بسرعت بر اثر شوک‌ها می‌میرند. ماهی‌ها را از تنگ خارج کنید، آب تنگ را عوض کنید، سپس ماهی را در تنگ بیندازید.

ما آدم‌ها برای زنده ماندن فقط به هوای خوب نیاز نداریم. غذا هم برایمان مهم است. به همین ترتیب ماهی‌ها هم غذا می‌خواهند. اشتباه خنده‌دار همگانی را شما تکرار نکنید.

ماهی‌ها به جای غذا، آب نمی‌خورند. این که می‌بینیم ماهی‌ها پیوسته دهانشان را باز و بسته می‌کنند به این معنی نیست که دارند آب می‌خورند.

آنها آب را به سوی آبششان می‌فرستند تا اکسیژن جذب کنند. آنها برای زنده ماندن غذا نیاز دارند. البته دادن نان به ماهی‌های قرمز کاری است به غایت اشتباه. نان‌ها نمک دارند.... این نمک آنها را می‌کشد.

بهتر است غذاهای مخصوص ماهی برایشان بگیرید و به آنها بدهید. ماهی‌های گلی زیاد پرخور نیستند. کمی غذا برایشان کافی است. آنها واقعا ‌جان سخت هستند. با گرسنگی‌های طولانی کنار می‌آیند اما به هر حال به غذا نیاز دارند.

جدا از غذا دادن و آب تمیز داشتن، آنها به فضایی مناسب هم برای زندگی نیاز دارند. تنگ‌های کوچک سفره هفت‌سین زیباست اما برای بسیاری از آنها کافی نیست. یکی این که این تنگ‌ها کوچک‌اند و فضای کافی برای حرکت کردن آزادانه ندارند.

دیگر این که این تنگ‌ها دهانه‌های کوچکی دارند و سطح تماس آب با هوا برایشان کم است بنابراین مقدار اکسیژنی که بهشان می‌رسد، کافی نیست.

بهتر است پس از اتمام مراسم عید، برایشان حوضی با آب راکد یا آکواریومی بزرگ یا یک تنگ شیشه‌ای بزرگ‌تر از معمول پیدا کنیم. در نهایت این ماهی‌های‌گلی‌ زیبا هم تنوع را دوست دارند. خانه‌شان را با کمی شن و کاسه، یک شاخه سبز درخت و چیزهایی از این دست تزئین کنید.


موضوعات مرتبط: عکس ابزیان ، ،

تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393 | 9:14 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 در طبیعت وحشی پرندگان اصلی ترین دغدغه را دارند:محافظت از خود در برابر درندگان.یک پرنده بیمار یا مجروح اولین هدف درندگان می باشد.به همین خاطر آن ها یاد گرفته اند چگونه بیماری اشان را مخفی کنند.اما هنگامی که پرنده نشانه هایی از بیماری را بروز می دهد به این معنی است که او واقعا بیمار است و بیماری در مرحله حادی می باشد.تشخیص بیماری ها قبل از این که تبدیل به یک بیماری جدی یا منجر به مرگ شود ، بسیار حائز اهمیت است.خیلی وقت ها شنیده ام که پرندگان به طور اتفاقی مرده اند.صاحبان آنها هیچ چیزی راجع به بیماری ها نمی دانستند.خیلی مهمه که رفتار های معمولی طوطی خود را به خوبی بشناسید و بدانید بنابراین به سرعت متوجه رفتارهای غیر عادی و متفاوت در طوطی خود خواهید شد.همچنین مهمه که هر روز غلظت و رنگ مدفوع پرنده را چک کنید بنابراین به سرعت متوجه هرگونه تغییری خواهید شد.در اینجا شما را با برخی تغییرات آشنا می کنم.

تغییر در رفتار:اگه یه پرنده بازیگوش برای مدتی نسبت به سرگرمی هاش و وسائلش بی تفاوت بشه می تونه نشانی از بیماری باشه.

تغییر در غلظت مدفوع:اگر مدفوع طبیعی طوطی که سبز رنگ است وکمی سفیدی در اطراف آن وجود دارد ناگهان بدون هیچ دلیلی سیاه یا آبکی تر شد ،نشانی از بیماری است.به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی می تواند باعث تغییر رنگ در مدفوع طوطی شود.بنابراین باید بدانید در حالت عادی و زمانیکه طوطی شما سالم است مدفوعش چه شکلی می باشد.

تغییر در ظاهر پرنده:زمانی است که چشم های پرنده حالتی خسته دارند و پرنده بیشتر از قبل پف می کند و بی حوصله است.

تغییر در فعالیت های پرنده:اگر پرنده شما نسبت به قبل بیشتر می خوابه یا فعالیتش کمتر شده می تونه نشانی از بیماری باشه.اگر پرنده شما برای مدتی طولانی کف قفس می خوابه یا پف می کنه ،این عمل می تونه زمینه را برای پیشرفت بیماری محیا کنه.

خونریزی:همیشه خودتون رو برای خونریزی ناگهانی آماده کنید.محصولات و داروهایی وجود دارد که می توانند جلوی خونریزی را بگیرند.اما حتی اگه جلوی خونریزی را گرفتید حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

تماس با گربه ها:اگر گربه ای با طوطی شما تماس پیدا کند حتی اگه خراشی روی پوست ایجاد نکرد،سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.گربه ها در حالت عادی باکتری دارند که منجر به مرگ پرنده می شود(اضافه در مورد گربه های خانگی اطلاعی ندارم).

اگر طوطی شما این علائم را داشت هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید یک روز تاخیر می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.



مترجم:مبین منبع:
parrotparrot.com

 



تاريخ : جمعه 3 آبان 1392 | 13:57 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 فسیل‌های بدست آمده از راسته طوطی‌ها بسیار کم است ؛ که این امر باعث گمانه زنی در مورد نحوه تکامل این پرنده شده است. یک فسیل هفتاد ملیون ساله ی ۱۵ میلی متری که از منقار پایینی یک طوطی در سازند لانس کریک واقع در دهکدهٔ نیوبرا در ویوسیگ پیدا شده‌ است، جزو فسیل اولین طوطی هایی به شمار می آمد که در دورهٔ کرتاسه زندگی می‌کرده اند. در حالی که تحقیقات بعدی نشان داد که این تکه فسیل پیدا شده احتمالاً متعلق به دایناسورهای کائگناتید(گروهی از دایناسورها که پرنده مانند نبوده ولی دارای منقاری شبیه به پرندگان بوده‌اند) بوده‌است.

چیزی که امروز به عنوان یک فرضیه ی پذیرفته شده وجود دارد این است که راستهٔ طوطی‌ها و اجدادیشان در معرض سومین انقراض بزرگی بوده اند که حدود ۶۵ میلیون سال پیش در کرتاسه رخ داده است.اگر چنین فرضی درست باشد ، طوطی‌ها نباید از یک جد دایناسورشان که شباهتی مورفولوژیکی با طوطی‌ها داشته‌ است ، تکامل یافته‌، بلکه فقط تبدیل به پرندگانی درخت نشین شده ‌باشند.

اروپا اولین مکانی است که اولین فسیل طوطی های درخت نشین در آن دیده شده‌ است. اولین تکه استخوان پیدا شده ، استخوانی است از بال موپسیتا تانتا که در دانمارک کشف شده است و سنی حدود ۵۴ میلیون سال دارد. آب و هوای اروپا در آن زمان حاره‌ای بوده است (مطابق با دوران گرم پالوئین و ائوسین). جدیدترین فسیلی که در اروپا پیدا شده‌ است ؛ سنی حدود ۵۰ میلیون سال دارد . چند فسیل تقریباً کامل طوطی مانند نیز در انگلستان و آلمان پیدا شده‌است. تعدادی فسیل نیز هستند که هنوز دقیقا تشخیص داده نشده‌اند.

چیزی که در مجموع دربارهی این فسیل‌ها می دانیم این است که این فسیل‌ها، فسیل خویشاوندان طوطی‌های امروزی نیستند بلکه اجدادی از آنها اند که در نیمکرهٔ شمالی تکامل پیدا کرده‌ و بعد ها منقرض شده‌اند. البته اینها دقیقاً حلقه‌های گمشده ما بین طوطی‌های امروزی واجدادی نیستند ولی می‌توان گفت که طوطی‌هایی هستند که هم گام با طوطی‌ها و کوکاتوها از خویشاوندان و اجدادیشان تکامل پیدا کرده‌اند.

جدیدترین فسیلی که از طوطی‌های امروزی پیدا شده‌است، سنی در حدود ۲۰ تا ۲۳ میلیون سال دارد که مشابه آن در اروپا نیز پیدا شده‌است . متعاقب آن نیز فسیلی است حاوی استخوان‌هایی مربوط به طوط
ی‌های امروزی است .



تاريخ : پنج شنبه 2 آبان 1392 | 12:4 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 كلسیم
كلسیم متداولترین ماده معدنی در بدن بوده و مقدار مورد نیاز آن در جیره بیشتر از سایر مواد معدنی است. نیاز بالای كلسیم در جوجه های در حال رشد ، ناشی از نیاز بالا به این عنصر برای معدنی شدن اسكلت است. در پرندگان ماده تخمگذار ، بیشترین مقدار كلسیم جیره ، برای ساخته شدن پوسته تخم به كار می رود. از نظر تغذیه ای كلسیم مسئله ساز ترین ماده معدنی است. همچنین بیشتر خوراكها كمبود كلسیم دارند. به علاوه كلسیم فعالترین عنصر معدنی از نظر متابولیكی است و متابولیسم آن به شدت كنترل می شود.
 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 2 آبان 1392 | 11:57 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 چرا برخی از طوطی ها میترسند؟
بسیاری از طوطی ها از هیچ چیز نمیترسند؛ حتی از مقابله با پرنده ی بزرگ جثه تر برای دفاع از قلمرو خودشان. اما برخی از پرندگان تقریبا از هر چیزی میترسند. حتی عبور سایه از روی دیوار باعث وحشت آنها میشود. در محیط خانگی و اسارت، طوطی ها اغلب با گاز گرفتن، کندن پر، تغییر حالت پرها و کوبیدن خود به قفس ترس خود را نشان میدهند.
طوطی,علت ترسیدن طوطی ها,علائم ترس و وحشت در طوطی ها
در حالی که طوطی های جوان همه چیز را به سرعت فرا میگیرند، و میتوان به آنها یاد داد چگونه از محیط اطراف نهراسند، اما طوطی های پیرتری که خریداری میشوند، مخصوصا اگر به ترسیدن عادت کرده باشند، آموزش آنها و جلوگیری از وحشتشان کار سختی است و در واقع به این کار عادت کرده اند.

در هنگام ترس و وحشت، طوطی بر اساس غریزه یا فرار و یا حمله میکند. وقتی که پرنده از انسانی میترسد، برای مثال خود را به پایین قفس پرتاب میکند و یا گاز میگیرد. افراد همنشین طوطی در این مواقع وقتی پرنده را در شرایط بدی میبینند، از او دور میشوند. این رفتار باعث میشود طوطی همیشه فکر کند که برای فراری دادن شما، باید گاز بگیرد یا خود را از قفس پرتاب کند، و بدین ترتیب این رفتار اشتباه به یک عادت تبدیل میشود.

طوطی آسیب پذیر= طوطی ترسو
طوطی هایی که بارها و بارها پرشان قیچی میشود، یا طوطی هایی که در تجربه های اول پرواز به موانع محیط اطراف برخورد میکنند، در ذهنشان یک تجربه ی بد از پرواز بوجود می آید و به علت همین ممکن است تا همیشه از پرواز خودداری کنند و از این کار وحشت داشته باشند.

در این مواقع، برای پیشرفت اعتماد به نفس پرنده بهتر است همیشه در قفس باز باشد و یا پرنده از قفس بیرون باشد، تا خود به خود بر اثر دیدن فضای آزاد تحریک به پرواز بشود.همچنین برای طوطی های جوان و کم تجربه، قفس های بسیار بزرگ و نامناسب برای حرکت میتواند باعث افتادن های مکرر پرنده از بالای قفس بشود، و این کار نیز باعث آسیب پذیری بالا و ترس پرنده از فعالیت های گوناگون میشود.

طوطی غیر فعال = طوطی ترسو
طوطی هایی که دارای اسباب بازی های فراوان برای جویدن هستند، و به جای بازی های فعال و فکری مدت زیادی را به بازی با آنها می پردازند، دچار افزایش رفتارهای درونگرا و کاهش اعتماد به نفس و فعالیت میشوند؛ و همین نکته یکی از عوامل افزایش وحشت در پرندگان است. به علاوه رژیم غذایی محدود و نامناسب و خواب ناکافی، یا قرار گرفتن در قفس کوچک باعث بازگشت واکنش های ترس میشود.

آموزش از بین بردن ترس در طوطی ها
مانند دیگر برنامه هایی که برای آموزش رفتارهای درست به پرندگان است، هدف ما این است که رفتار ناخواسته و غلط (ترسیدن) را با رفتاری که تحت نظر خود ما ایجاد شده است جایگزین کنیم. برنامه رفتاری معمولی شامل سه بخش است:

ارزیابی: ارزیابی و تعیین کردن مشکل.
تنظیم و مطابق کردن: ایجاد پاسخ های مختلف با استفاده از تحریک کننده های مختلف. گاهی اوقات اصل و پایه های رفتار با هم مطابق اند، گاهی اوقات متفاوت.
تقویت: پاداش دادن به رفتارهای جدید و صحیح برای اینکه این رفتارها همیشگی و مطلق شوند.
البته شاید لازم باشد که تغییرات کوچکی در برنامه ی مربوط به هر طوطی ایجاد کرد تا نتیجه بخش باشد. گاهی اوقات ممکن است چرخه های متعددی از ارزیابی، تنظیم و تقویت لازم باشد تا نتیجه ی خوبی به ارمغان بیاورد. با این حال، در بسیاری از موارد، رفتار ترس را می توان با موفقیت با رفتارهای دیگر جایگزین کرد.

الگودهی زودهنگام = تعاملات اجتماعی
علاوه بر امنیت، محیط مهیج و تحریک کننده، و الگودهی زودهنگام به پرنده توسط صاحبش موجب فعل و انفعالات اجتماعی میشود، از جمله وقتی طوطی را در هنگام ترس در حوله ای قرار دهیم که ترسش فرو ریزد، او متوجه میشود که همیشه باید برای فرار از ترس در آن حوله قرار گیرد و این رفتار در او الگودهی شده است.

برخی از طوطی ها تماس فیزیکی با انسان را تحمل نمی کنند و از آن ترس دارند. الگوی این پرندگان با بازی های چشم، بازی های زبان و بدن و انواع دیگر از بازی های مجهول است. حماقت نکردن در این مورد و بازیها خیلی مهم است تا پرنده اشتباه منظور را متوجه نشود و نترسد.

بازی های چشم عبارتند از: چشمک زدن، زیرچشمی نگاه کردن یا همیشه یک چشم بسته.

بازی های زبان بدن عبارتند از: خم شدن و یا گرفتن سر خود، پنهان کردن دست، پنهان کردن چهره، نگاه نکردن به پرنده به طور مستقیم، ایستادن بدون حرکت در یکجا یا تقلید از حرکات پرنده.

بازی های صدا عبارتند از: تقلید، ضربه زدن به اشیای سراسر اتاق و تکرار کلماتی مانند "نه".

طوطی,علت ترسیدن طوطی ها,علائم ترس و وحشت در طوطی ها

بازی های تعاملی دیگر مانند انداختن اسباب بازیها و اشیا برای او و بازگرداندنش، اجازه دادن به پرنده برای سرقت وسایلی مانند دکمه، دادن غذاهای انسانی ای که به آنها علاقه مند است نیز وجود دارند. همه ی این بازیها باعث میشود بدون ترساندن به پرنده الگوهای مختلف داد.

مانند یک انسان اجتماعی، پرندگان و حیوانات نیز علاقه دارند که نوازش شوند و به آنها ابراز محبت بشود و برای همین شما باید همیشه به او ابراز علاقه کنید. این کار باعث میشود که پرنده برای جلب توجه شما و نوازش شدن، کمی اجتماعی شود و دیگر نترسد.

تجربه های جدید = ترس کمتر پرنده
بیرون آوردن پرنده از قفس و گردش باعث میشود پرنده نسبت به محیط های نا آشنا در کنار افراد آشنا ترس کمتری داشته باشد. حتی روی دست گرفتن طوطی و بردن او به محل های نزدیک میتواند ترس او را بهبود ببخشد. حتی اگر پرنده از محل زندگی (قفس) خود بیرون نمی آید نیز این کار لازم است. پرنده شما از محیط های جدید لذت میبرد، و تجارب پیشرفته ای بدست می آورد و وقتی که به محل زندگی خود برمیگردد احساس امنیتش نسبت به اطراف بهبودی خواهد یافت.

گسترش رابطه به طور مطمئن حتی با یک انسان جدید نیز میتواند یک پرنده ی هراسان را آرامتر کند و او پس از آن ممکن است اعتماد به نفس بیشتری در کارهای خود داشته باشد و از چیزی نترسد.
ترس و بی اعتماد به نفسی در صاحب طوطی ها بسیار منزجر کننده و ناراحت کننده است. گاهی اوقات آنها در آموزش پرنده موفق نمیشوند و دچار بی اعتماد به نفسی میشوند. در نتیجه خود را سرزنش میکنند. باید بدانید که سرزنش کردن فایده ای ندارد.

حتی اگر موفق نشدید حس ترس و خجالت پرنده را از بین ببرید میتوانید باز هم به این حس پرنده ی خود احترام بگذارید. باید بدانید که خجالتی بودن عضوی از اخلاقیات حیوانات خانگی است. شما با وجود خجالتی بودنش باز هم میتوانید او را دوست داشته باشید.

منبع:pug.ir



تاريخ : پنج شنبه 2 آبان 1392 | 11:50 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 انواع گونه های مرغ مینا

مرغ مینا و انواع گونه ها
مرغ مینا و انواع گونه ها




این مینا گوشواره داره که در هند و اروپا پرورش پیدا میکنه تن صدای بسیار واضح و گویایی داره تو سخنگویی و فوق العاده باهوشه که من دوسش دارم و یکی مثلشو دارم 
 

مرغ مینا و انواع گونه ها




این گونه مینای سفید هست که بسیار نادر هست و من واقعا عاشقشم و مثلشو 4 سال پیش داشتم هنوز که هنوزه پیدا نکردم اینم از جوجگی بزرگ بشه سخنگوی قابلی میشه

مرغ مینا و انواع گونه ها




اینم چهره مینای معمولی هست که همتون میشناسیدش و این مینا باید واقعا خیلی جوجه باشه بزرگش کنید که سخنگوی خوبی بشه و ازش لذت ببرید و فکر میکنم پایین ترین طول عمر را تو مینا ها داره بین 8 تا 11 سال عمر میکنه
 

مرغ مینا و انواع گونه ها




عکس جوجه مینای 3 روزه


برای تعلیم سخنگویی به مرغ مینا یا باید از جوجگی خرید کنید یا اگر بالغ میخرید باید کمی سختی بکشید تا بتونه زبون باز کنه

http://2t2homepet.com



تاريخ : چهار شنبه 24 مهر 1392 | 12:9 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 یکی از دوستان میخواهند یک جفت مرغ عشق خود را با مشخصات زیر به فروش برسانند

 4 ماهه هستند آماده برای جفت گیری.(نر:سبز) (ماده:زرد) <br /> 
مرغ عشق نر تا حدودی دستی است گاز نمی گیرد.یکم از بالش را کوتاه شده تا در بیرون از قفس مشکلی پیش نیاد. 
قیمت:70 هزارتومان 
غرب تهران 

09371192600 لطفا فقط اس بدهید



تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 | 17:58 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 عروس هلندی:
 
عروس هلندی (نام علمی:Nymphicus hollandicus) از خانوادهٔ طوطی‌های کاکل سفید و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه دراسترالیا می باشد.  این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند و تکثیر آن‌ها نیز به نسبت آسان می‌باشد. این پرندگان پس ازمرغ عشق محبوب‌ترین پرندگان زینتی محسوب می‌شوند

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1392 | 10:24 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 فروش 2 جوجه عروس یکی از دوستان



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 شهريور 1392 | 15:33 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 فروش 2 جفت عروس هلندی یکی از دوستان

عکس ها وخصوصیات جفت ها در ادامه


در صورتی که میخواهید برای خرید اقدام کنید با شماره ایشان تماس بگیرید
 09366516112

دوستان عجله کنید تو این هفته تخم میزارن



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 شهريور 1392 | 15:26 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

فروش یک مرغ عشق

سن:2ماه نیم

جنسیت :نر

:رنگ سبز پر رنگ خال خالی

قیمت:14 هزار تومان <در صورت خرید قفس تخفیف داده میشود>

توضیحات:خیلی مست و از صبح تا شب میخونه تا یک ماه دیگه بالغ میشه



تاريخ : دو شنبه 11 شهريور 1392 | 14:58 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 کاکادوگالا رُز

این نژاد یکی ازفراوانترین انواع از کاکادوها میباشد که تقریباٌ در تمامی نقاط استرالیا یافت میشود 
اندازه: هر جا یه اندازه زده ولی میانگینش بین 30 تا 35 سانتی متره 
وزن :بین 300 تا 400 گرم 
تشخیص جنسیت :در ظاهر پرنده نر و ماده مشابه میباشند با این تفاوت که رنگ چشم در آنها فرق دارد
نر : رنگ چشم در پرنده نر قهوه ای بسیار تیره و تقریباٌ سیاه میباشد
ماده : 

موضوعات مرتبط: عکس پرندگان ، ،

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1392 | 20:59 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 طوطی برزیلی+تکثیر

این پرنده که در ایران به کوتوله و برزیلی معروف هستند پرندگان زیبا و دوست داشتنی میباشند که اکثرا به عنوان حیوان خانگی توسط علاقه مندان به صورت جفت نگهداری میشوند. شاید افراد کمی انها را به صورت انفرادی و به صورت دستی نگهداری کنند و بیشتر انها را به صورت جفت نگهداری میکنند و دلیل اصلی آن هم روابط احساسی بین جفت و عدم تحمل تنهایی توسط انها میباشد. به هر حال در اینجا قصد شناخت و خصوصیات انها را نداریم وجنبه تکثیر انها مد نظر است که احتمالا علاقه مندانی که این گروه از طوطی سانان را به صورت جفت نگهداری میکنند حتما به فکر تکثیر انها هم افتاده اند و در این مقا ... 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392 | 14:52 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

بیماری های طوطی برزیلی و عروس هلندی


بیماری نیوکاسل

بیماری ویروسی واگیری است که با علایمی نظیر:بی اشتهایی، بی حالی، نارسایی های تنفسی، اسهال سبز، علایم عصبی و فلجی بال و گردن دیده میشوند.

عامل مسبب بیماری در طوطی برزیلی، ویروس نیوکاسل سویه PMV-3 می باشد و بیماری از طریق آب و غذا و هوای آلوده منتقل می گردد.

نشانه های بیماری

در بیشتر موارد علایمی نظیر بی اشتهایی، بی حالی، اسهال سبز، خس خس و رال های تنفسی، علایم نظیر فلجی گردن و بال ها دیده می شود.

میزان مرگ و میر در پرندگانی که به صورت گروهی نگهداری می شوند، مخصوصا پرندگان جوان بیشتر است و پرنده بیمار معمولا در طی شش تا نه روز بعد از ظهور اولین نشانه های بیماری، تلف میشود.

 

نشانه های کالبد گشایی

آثار کالبد گشایی بستگی به شدت وحدت ویروس و منبع آلودگی دارد.در فرم عصبی علایم خاصی در کالبد گشایی دیده نخواهد شد ولی در فرم تنفسی می توان ترشحات موکوسی و پرخونی در نای  حنجره را مشاهده کرد، در فرم گوارشی مشاهده می شود که لاشه پرنده به رنگ قرمز تیره بوده و خون ریزی پتشی در محل اتصال پیش معده به چینه دان و یا اتصال سنگدان به معده دیده می شود، البته باید توجه داشت که آپار مذکور اختصاصی نیستند و ممکن است که برخی از آن ها را در سایر بیماری ها مشاهده کرد.

 

تشخیص بیماری

بیماری را می توان از روی تاریخچه پرنده بیمار و بررسی امکان ارتباط آن با پرندگان دیگر نظیر ماکیان، کبوتر ، قناری و مرغ عشق که به بیماری شدیدا حساس هستند مورد شناسایی قرار داد.علایم کلنیکی نیز می تواند مارا به تشخیص رهنمون گردد.اما بهترین راه برای اطمینان از آلودگی به نیوکاسل،جدا کردن عامل بیماری از بافت های پرنده بیمار است و برای این کار، نمونه های بافتی و یا سواپ های گرفته شده از کلواک می تواند در تشخیص و جداسازی میروس مورد استفاده قرار گیرد.

 

درمان و پیشگیری

این بیماری درمان ندارد و درمان علامتی و حمایتی می تواند منجر به پشت سر گذاشتن بیماری توسط پرنده گردد اما در چنین حالتی خطر آلوده شدن پرندگان دیگر و ی انتشار ویروس در گله پرندگان بسیار زیاد است.از آن جا که این بیماری به شدت مسری می باشد، معمولا حذف پرنده پیشنهاد می شود.در این بیماری علایم عصبی بهبود نمی یابد.طوطی سانان بهتر است به وسیله واکسن کشته (واکسن ماکیان یا کبوتر) واکسینه شوند.هر چند که میزان تاثیر این نوع واکسن در طوطی برزیلی قابل بحث و بررسی است.

 

مسمومیت با شکلات

خوردن قطعات کوچکی از شکلات نیز می تواند موجب مرگ طوطی ها شود.

اثرات سمی شکلات، ناشی از وجود کاکائو، تئوبرومین، کافئین است.عموما شکلات های تلخ سمیت بیشتری نسبت به شکلات شیری دارند.ممکن است پس از خوردن شکلات، پرنده دچار مرگ ناگهانی شود اما در بیشتر موارد استفراغ، اسهال و مدفوع تیره مشاهده می شود.علاوه بر این علایم ممکن است تشنج، آریتمی های قلبی، بیش فعالی و در نهایت مرگ نیز اتفاق بیفتد.درمان با تجویز داروهای محافظت کننده معده و روده، مسهل ها و ارائه مراقبت های حمایتی و علامتی عمومی انجام می شود.

 

 

                                                     تهیه و گرد آوری توسط meraj

با بهره گیری از کتاب های (علوم دامپزشکی)

 



تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392 | 14:47 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 با توجه به مطالعات جديد يك دانشمند آلماني تصاوير كه من و شما در تلويزيون مي بينيم ، براي قناري شما كاملا بي معنا، باعث پريشاني و آسيب ديدن آن مي باشد. او اينگونه استنباط مي كند كه قناري تصاوير را به صورت نور ناگهانيِ فلش گونه اي بسيار نوراني در منتهي اليه ديد خود بر روي صفحه مي بيند كه اين نورها با حركت سريع و ناگهاني خود براي او استرس توليد مي كنند

و در صورت تكرار اين وضعيت قناري به مرور توانايي ديد واقعي خود را ازدست خواهد داد.حداقل پيامد استرس، اين خواهد بود كه قناري شما دچار استرس هيجاني شده و پرريزان زودتر از موعد خواهد داشت كه نتيجه آان افسردگي پرنده و ضعيف شدن آن خواهد بود.فاصله ايمن اين دانشمند پيشنهاد مي كند كه حداقل فاصله قفس با صفخه تلويزيون بايد 16 گام باشد.



تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392 | 13:14 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 هرآنچه که لازم است در مورد طوطی خورشیدی بدانیم
                                                                هرآنچه که لازم است در مورد طوطی خورشیدی بدانیم.اگر شما قصد خرید یک طوطی خورشیدی را دارید. یکسری اطلاعات پایه ای و اولیه وجود دارد که شما باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید...                                
هرآنچه که لازم است در مورد طوطی خورشیدی بدانیم.اگر شما قصد خرید یک طوطی خورشیدی را دارید. یکسری اطلاعات پایه ای و اولیه وجود دارد که شما باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. طوطی خورشیدی یک نوع پاراکیت در منطقه ی جنوبی آفریقاست. یکی از محبوبترین جنبه ی شخصیتی این طوطی ماهیت آرام و صلح پذیر او است. طوطی های خورشیدی معمولا اجتماعی هستند. از آنجاییکه آنها به زندگی گروهی خو گرفته اند، تمایل دارند که با پرندگان دیگر رابطه ی خوبی داشته باشند. یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام اضافه کردن یک طوطی خورشیدی به خانواده خود بدانید این است که باید زمان زیادی را به پرنده خود اختصاص دهید تا از لحاظ روحی و روانی سالم باشد.

از نظر فیزیکی طوطی خورشیدی دارای بدنی ظریف و لاغر است. به طور کلی طول این پرنده به یک فوت خواهد رسید که شامل دم بلند آن نیز میشود. نام این پرنده از این واقعیت آمده که پرهای سبز جوجه طوطی خورشیدی هنگامی که بالغ میشود تغییر رنگ داده و به زرد روشن و در نهایت به نارنجی آتشی تبدیل میشود. لازم به ذکر است که این طوطی به طور معمول یک الگوی رنگی خاصی را حفظ نمی کند. رنگ منحصر به فرد در پرندگان مختلف میتواند از آبی-سبز به رنگ زرد تغییر کند. بر خلاف انواع دیگر پاراکیت ها این طوطی دارای منقار و پاهای سیاه رنگی است.
 

 

 
طوطی خورشیدی قادر به تقلید صداهای مختلف است. این طوطی مخصوصا به دلیل توانایی تقلید سوت و بوق های کوتاه که اغلب شبیه به صدای زنگ درب و سایر دستگاه های الکترونیکی است شناخته شده است. طوطی خورشیدی اغلب تمایل دارد که جیغ بزند و بیشتردر اوایل صبح و در طول روز سرو صدا ایجاد می کند. اگرچه این طوطی تا حدودی پر سر و صدا است ولی کاملا خون گرم و با محبت بوده و این یکی از دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن او است. طوطی خورشیدی ممکن است وقتی که احساس ترس و وحشت کند جیغ بکشد.
                                                مراقبت از طوطی خورشیدی
یکی دیگر از دلایل محبوبیت طوطی خورشیدی به عنوان پرنده خانگی این است که شرایط نگهداری آسانی دارد. این طوطی عاشق انجام دادن حرکات نمایشی است و می تواند بسیار سرحال و سرزنده باشد. طوطی خورشیدی از حمام کردن لذت میبرد و اگر برای حمام کردن ظرف مخصوص نداشته باشد اغلب از ظرف آب خود برای پاشیدن آب بروی خود استفاده میکند. این کار به شاداب نگهداشتن پرها کمک خواهد کرد.

 

 
 
 
طوطی خورشیدی به عنوان یک پرنده ی باهوش شناخته شده است. حتی برخی از صاحبان این گونه توانسته اند به طوطی خود آموزش دهند که فقط در مکان خاصی دستشویی کند.
شما به خصلت اجتماعی بودن این طوطی پی خواهید برد به این معنی که آنها تمایل دارند که شما را خوشحال و سرگرم کنند. مخصوصا اگر رابطه ی عاطفی مستحکمی با پرنده ی خود برقرار کنید. طوطی خورشیدی به دلیل کنجکاو بودن و ماهیت اجتماعی بالا نیازمند توجه بسیار است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای اختصاص دادن به این پرنده در اختیار دارید و می توانید به اندازه کافی به او توجه کنید. این کار برای حفظ شادابی و سلامت طوطی یک امر بسیار ضروری است.


تاريخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392 | 13:10 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 هرآنچه که لازم است در مورد طوطی خورشیدی بدانیم
                                                                هرآنچه که لازم است در مورد طوطی خورشیدی بدانیم.اگر شما قصد خرید یک طوطی خورشیدی را دارید. یکسری اطلاعات پایه ای و اولیه وجود دارد که شما باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید...                                
هرآنچه که لازم است در مورد طوطی خورشیدی بدانیم.اگر شما قصد خرید یک طوطی خورشیدی را دارید. یکسری اطلاعات پایه ای و اولیه وجود دارد که شما باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. طوطی خورشیدی یک نوع پاراکیت در منطقه ی جنوبی آفریقاست. یکی از محبوبترین جنبه ی شخصیتی این طوطی ماهیت آرام و صلح پذیر او است. طوطی های خورشیدی معمولا اجتماعی هستند. از آنجاییکه آنها به زندگی گروهی خو گرفته اند، تمایل دارند که با پرندگان دیگر رابطه ی خوبی داشته باشند. یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام اضافه کردن یک طوطی خورشیدی به خانواده خود بدانید این است که باید زمان زیادی را به پرنده خود اختصاص دهید تا از لحاظ روحی و روانی سالم باشد.

از نظر فیزیکی طوطی خورشیدی دارای بدنی ظریف و لاغر است. به طور کلی طول این پرنده به یک فوت خواهد رسید که شامل دم بلند آن نیز میشود. نام این پرنده از این واقعیت آمده که پرهای سبز جوجه طوطی خورشیدی هنگامی که بالغ میشود تغییر رنگ داده و به زرد روشن و در نهایت به نارنجی آتشی تبدیل میشود. لازم به ذکر است که این طوطی به طور معمول یک الگوی رنگی خاصی را حفظ نمی کند. رنگ منحصر به فرد در پرندگان مختلف میتواند از آبی-سبز به رنگ زرد تغییر کند. بر خلاف انواع دیگر پاراکیت ها این طوطی دارای منقار و پاهای سیاه رنگی است.
 

 

 
طوطی خورشیدی قادر به تقلید صداهای مختلف است. این طوطی مخصوصا به دلیل توانایی تقلید سوت و بوق های کوتاه که اغلب شبیه به صدای زنگ درب و سایر دستگاه های الکترونیکی است شناخته شده است. طوطی خورشیدی اغلب تمایل دارد که جیغ بزند و بیشتردر اوایل صبح و در طول روز سرو صدا ایجاد می کند. اگرچه این طوطی تا حدودی پر سر و صدا است ولی کاملا خون گرم و با محبت بوده و این یکی از دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن او است. طوطی خورشیدی ممکن است وقتی که احساس ترس و وحشت کند جیغ بکشد.
                                                مراقبت از طوطی خورشیدی
یکی دیگر از دلایل محبوبیت طوطی خورشیدی به عنوان پرنده خانگی این است که شرایط نگهداری آسانی دارد. این طوطی عاشق انجام دادن حرکات نمایشی است و می تواند بسیار سرحال و سرزنده باشد. طوطی خورشیدی از حمام کردن لذت میبرد و اگر برای حمام کردن ظرف مخصوص نداشته باشد اغلب از ظرف آب خود برای پاشیدن آب بروی خود استفاده میکند. این کار به شاداب نگهداشتن پرها کمک خواهد کرد.

 

 
 
 
طوطی خورشیدی به عنوان یک پرنده ی باهوش شناخته شده است. حتی برخی از صاحبان این گونه توانسته اند به طوطی خود آموزش دهند که فقط در مکان خاصی دستشویی کند.
شما به خصلت اجتماعی بودن این طوطی پی خواهید برد به این معنی که آنها تمایل دارند که شما را خوشحال و سرگرم کنند. مخصوصا اگر رابطه ی عاطفی مستحکمی با پرنده ی خود برقرار کنید. طوطی خورشیدی به دلیل کنجکاو بودن و ماهیت اجتماعی بالا نیازمند توجه بسیار است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای اختصاص دادن به این پرنده در اختیار دارید و می توانید به اندازه کافی به او توجه کنید. این کار برای حفظ شادابی و سلامت طوطی یک امر بسیار ضروری است.


تاريخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392 | 13:10 | نویسنده : ارمین پورتقی |

سلام دوستان ن به علت مسافرت 10 روز نمیتونم به سوالات پاسخ دهم لطفا عفو کنید



تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392 | 16:48 | نویسنده : ارمین پورتقی |

  به ادامه برید حتمااااااااااااااااا

 


 

 

 


موضوعات مرتبط: عکس پرندگان ، عکس کبوتر ، عکس طوطیان ، ،

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 | 16:6 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 دوستان اگر از بازار پرندگان وارداتی خبر داشته باشید بخاطر اینکه این پرندگان از راه قاچاق وارد ایران میشوند و به قیمت دلار آزاد یعنی 1800 $ خریداری میشوند قیمت پرنده جالب است همانند سکه و ارز بالا رفته است و توافقی خرید و فروش میشود بستگی به خریدار دارد که ارزش پرنده را بداند ولی با این حال پرنده های ما بیشتر قرنطینه رد کرده هستند و پرورشی هستند و یا از راه صحیح و بی درد سر و بدون بیماری وارد شده اند و با خیال راحت میتونید یک همدم خانگی و همیشگی خریداری کنید

دستگیری یک قاچاقچی کاسکو در شهرستان گناباد و تحویل دادن کاسکوهای آن به محیط ریست

براساس گزارش اداره محیط زیست شهرستان گناباد تعداد 10قطعه پرنده زینتی و جوجه کاسکو هایی که در راه قاچاق با انواع مریضی و عفونتهای داخلی وارد شده اند که از دایره مبارزه باقاچاق کالای شهرستان تحویل آن اداره گردیده جهت معاینه بالینی وتایید سلامت به شبکه دامپزشکی گناباد ارجاع داده شد که مورد معاینه کارشناس شبکه دامپزشکی قرار گرفته وبعد از صدور گواهی صحت جهت نگهداری به باغ پرندگان شهرستان منتقل گردیدند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 | 16:5 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 نگهداری و تغذیه صحیح جوجه طوطی ها از هر نژاد که باشند کار ساده ای نخواهد بود و شما اگر تصمیم به نگهداری و پرورش یک یا چند جوجه را دارید باید با دقت این مطلب را مطالعه نمایید.


 برای خواندن کامل مطلب به ادامه مراجعه کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 | 16:1 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

متخصصین ، چیدن بال های طوطی را اساسا رد میکنند ! اصولا سلب امکان پرواز از طوطی را نمیتوان کار درستی دانست . گروهی از نگهدارندگان اعتقاد دارند این عمل باعث سمیمیت و نزدیکی میشود که البطه این که این روش درست است یا غلط را تجربه و سن طوطی شما معیین میکند.
طوطی هایی از جمله : آمازون ها ، کاسکو ها ، کاکادو ها و آرا ها علاقه چندانی به پرواز نداشته و بیشتر در طبیعت از شاخه های درختان ، بالا و پایین میروند و به این دسته از طوطی ها خزنده نیز گفته میشود. چیدن شاه پر های این دسته از طوطی ها ، زیاد به روحیاتشان لطمه نمیزند و طوطی به زندگی عادی خود ادامه خواهد داد. اما چیدن پر طوطی هایی از جمله : ملنگو ها ، لوری ها و دیگر طوطی های کوچک جسه پیشنهاد نمیشود ، چون موجب سلب امکان پرواز شده و این پرندگان نیاز مبرمی به پرواز داشته و در غیر این صورت موجب افسردگی میشود که البطه تا حدودی پس از مدتی رفع میشود.
2 روش برای پیدن پرها موجود است. روش اول چیدن 90درجه شاه پرها که در تصویر بالایی مشخص است ، در هنگام نشستن پرهای چیده شده دیده میشوند که زیاد دلنشین نیست و روش دوم ، قسمتی از شاه پر های باقی مانده ، دیگر پرهای چیده شده را میپوشاند که در عمل تقریبا شبیه حالت اول است ، اما زیبایی طبیعت طوطی پابرجاست. در مورد آمازون ها که پرندگان ماهری نیستند ، چیدن چند شاه پر میانی کافی خواهد بود.اما در مورد کاسکو ، آرا و کاکادو ها باید مقدار بیشتری از شاه پر ها چیده شود و پیشنهاد میشود برای چیدن پر ها ، ابتدا طوطی را با یک حوله نرم گرفته و بالهای طوطی را به آرامی از حوله خارج نمایید ؛ این حالت بهتر از دستکش چرمی است و طوطی زیاد اذیت نمیشود.
توجه ! توصیه میشود خصوصا در مورد طوطی های اهلی خود شخصا از چیدن پرهای طوطی تان اجتناب ورزید ، چرا که طوطی ها هوش بالا و حافظه قوی دارند که تمام افراد و خاطرات را تکرار میکنند ، فقط کافیست طوطی یک بار یک برخورد بد از طرف نگهدانده اش ببیند ، این خاطراه تا روز مرگش همراه او خواهد بود ! پس حتما برای چیدن پر ها و ناخن طوطی حتی در آن مکان حظور نداشته باشید و کار را به فرد دیگری (البطه با مهارت لازم) بسپارید.
توجه ! بال های طوطی هایی که تصمیم به تکثیرشان دارید را به هیچ عنوان نچینید ، چون بال ها برای برقراری تعادل ضمن جفتگیری ضروریست !

 



تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 | 15:56 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

متخصصین ، چیدن بال های طوطی را اساسا رد میکنند ! اصولا سلب امکان پرواز از طوطی را نمیتوان کار درستی دانست . گروهی از نگهدارندگان اعتقاد دارند این عمل باعث سمیمیت و نزدیکی میشود که البطه این که این روش درست است یا غلط را تجربه و سن طوطی شما معیین میکند.
طوطی هایی از جمله : آمازون ها ، کاسکو ها ، کاکادو ها و آرا ها علاقه چندانی به پرواز نداشته و بیشتر در طبیعت از شاخه های درختان ، بالا و پایین میروند و به این دسته از طوطی ها خزنده نیز گفته میشود. چیدن شاه پر های این دسته از طوطی ها ، زیاد به روحیاتشان لطمه نمیزند و طوطی به زندگی عادی خود ادامه خواهد داد. اما چیدن پر طوطی هایی از جمله : ملنگو ها ، لوری ها و دیگر طوطی های کوچک جسه پیشنهاد نمیشود ، چون موجب سلب امکان پرواز شده و این پرندگان نیاز مبرمی به پرواز داشته و در غیر این صورت موجب افسردگی میشود که البطه تا حدودی پس از مدتی رفع میشود.
2 روش برای پیدن پرها موجود است. روش اول چیدن 90درجه شاه پرها که در تصویر بالایی مشخص است ، در هنگام نشستن پرهای چیده شده دیده میشوند که زیاد دلنشین نیست و روش دوم ، قسمتی از شاه پر های باقی مانده ، دیگر پرهای چیده شده را میپوشاند که در عمل تقریبا شبیه حالت اول است ، اما زیبایی طبیعت طوطی پابرجاست. در مورد آمازون ها که پرندگان ماهری نیستند ، چیدن چند شاه پر میانی کافی خواهد بود.اما در مورد کاسکو ، آرا و کاکادو ها باید مقدار بیشتری از شاه پر ها چیده شود و پیشنهاد میشود برای چیدن پر ها ، ابتدا طوطی را با یک حوله نرم گرفته و بالهای طوطی را به آرامی از حوله خارج نمایید ؛ این حالت بهتر از دستکش چرمی است و طوطی زیاد اذیت نمیشود.
توجه ! توصیه میشود خصوصا در مورد طوطی های اهلی خود شخصا از چیدن پرهای طوطی تان اجتناب ورزید ، چرا که طوطی ها هوش بالا و حافظه قوی دارند که تمام افراد و خاطرات را تکرار میکنند ، فقط کافیست طوطی یک بار یک برخورد بد از طرف نگهدانده اش ببیند ، این خاطراه تا روز مرگش همراه او خواهد بود ! پس حتما برای چیدن پر ها و ناخن طوطی حتی در آن مکان حظور نداشته باشید و کار را به فرد دیگری (البطه با مهارت لازم) بسپارید.
توجه ! بال های طوطی هایی که تصمیم به تکثیرشان دارید را به هیچ عنوان نچینید ، چون بال ها برای برقراری تعادل ضمن جفتگیری ضروریست !

 



تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 | 15:56 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 ممنون از بازدید های شما 

و امیدوارم تعداد نظرات بره بالا 

میخاستم به اطلاع برسونم یکی از دوستان خوب من میخواهد 50 جفت از فنچ هایش را بفروشد به صورت تک جفت مولد بالغ جوان و هر کی خواست میتونه با شماره من تماس بگیره یا اس بده  و برای خرید هماهنگ کنه 

همچنین شما دوستان عزیز نیز میتوانید برای فروش پرنده های خود عکس  خصوصیات ان به همراه شماره تماس  را برایم ایمیل کرده یا در نظر بگزارید تا ان را در وبلاگ منتشر کنم 


موضوعات مرتبط: فروش مرغ عشق ، ،

تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 19:56 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 1.درباره طوطی ها بدانید قبل از اینکه مرا به خانه ببرید

 

من یک حیوان خانگی اهلی مانند سگ یاگربه نیستمهنوز هم روح جنگل در  

موضوعات مرتبط: عکس طوطیان ، ،

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 19:41 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 عکسهایی زیبا از کبوتران با ملیت های مختلف در ادامه



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:51 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 آبزیان، به جانورانی اطلاق می شوند که زندگیشان وابسته به آب بوده و ساکن اقیانوس ها، دریاها و رودخانه ها و غیره می باشند و قادر به زندگی در خشکی نیستند. همچنین آبزیان از نظر نوع زیست؛ به دو صورت ماهیان سردآبی و ماهیان گرم آبی وجود دارند که براساس مشخصات فیزیولوژیکی خود در اقیانوس ها، دریاها، خلیج ها، رودخانه ها، تالاب ها پراکنده اند. 

طبق تقسیم بندی های انجام شده آبزیان به سه گروه ماهی های استخوانی، ماهی های غضروفی و گروه های مختلف ماهی های بدون آرواره تقسیم می شوند. 
با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و نیز به دلیل وجود حدود ۵ هزار کیلومتر مرز دریایی در جنوب و ۲ هزار کیلومتر در شمال و رودخانه های جاری در سطح کشور، می توان گفت، کشور ایران از نظر تنوع گونه های مختلف آبزیان در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است، به طوری که براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی ایران رشد آبزی پروری در ایران سالی؛ ۲۵ تا ۳۰ درصد است که همین رشد باعث کسب رتبه دوم در سطح جهان شده است.
باید اضافه کرد، گونه های منحصر به فردی از آبزیان در آب های داخلی کشورمان وجود دارند که از این میان می توان به ۲۳ گونه بومی اشاره که عبارتند از: ۱۰ گونه از خانواده ی ماهی کپور، ۶ گونه از سگ ماهیان جویباری، ۱ گونه از لوچ ماهیان یا رفتگر ماهیان خاردار، ۴ گونه از کپور دندانه دار و ۱ گونه از گربه ماهیان.
 

 

ماهیان و آبزیان دریای خزر
دریای خزر با وسعت حدود ۴۳۶ هزار کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین دریاچه های جهان به شمار می رود که در شمال ایران واقع شده است. تنوع زیستی در این دریاچه، به دلیل تغییرات زمین در گذشته، بالا و پایین رفتن قابل ملاحظه سطح آن، نمکی و غیرنمکی بودن، خصوصیات اکولوژیکی و ویژگی های آب و ترکیبات شیمیایی آن در نقاط مختلف این پهنه آبی، بسیار متنوع است. براساس گزارش ارایه شده؛ حدود ۱۰۰ گونه ماهی و ۱ گونه پستاندار یعنی فک دریایی در دریای خزر شناسایی شده است. علاوه بر گونه های جانوری، حدود ۷۸۲ گونه و زیرگونه گیاهی در دریای خزر وجود دارد.
ماهیان دریای خزر براساس نوع کاربردی به سه دسته: ماهیان خاویاری، ماهیان استخوانی و ماهیان کیلکا تقسیم می شوند.


ماهیان خاویاریماهیان خاویاری: ا 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:51 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 عکس چند ابزی و ماهیان بالدار را در ادامه گزاشتم امیدوارم خوشتون بیاد 


موضوعات مرتبط: عکس ابزیان ، ،

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:46 | نویسنده : ارمین پورتقی |
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:40 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

 برای انتخاب یک جوجه کاسکو عالی باید به نکته هایی توجه کرد که ان را برای شما اماده کرده ام

1-داشتن چشمان براق و عاری از ترشحات 

 

ادامه مطلب را بخوانید



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:35 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

نحوه حمام کردن طوطی:

 

بردن طوطی زیردوش حمام کاری نادرست است زیراممکن است آب وارد ریه های طوطی شود و در دراز مدت باعث بروز بیماری های تنفسی در طوطی شود .بهترین کار این است که شما به اهستگی با اسپری ابپاش روی طوطی خود اب بپاشید و قبل از اسپری کردن مطمئن شوید بادی در جریان نیست و هوا سرد نیست انها مثل سگ و گربه نیستند و طاقت تغییرات ناگهانی دما را ندارند بهترین ساعت برای انجام این کار ۸ تا ۹ صبح یا ۴ تا ۶ بعد از ظهر می باشد.

و یا روش دیگر حمام کردن طوطی ها فرقی هم نمی کند چه نژاد و گونه ای باشد این است که ظرفی مناسب مانند یک وان کم عمق برای طوطی خود فراهم سازید تا خود اقدام به آبتنی کردن بکند و معمولا طوطی های کوچکتر زودتر این کار را انجام خواهند داد یا طوطی های با تجربه اهلی مثل کاسکویی که مدت هاست با انسان بوده و ترسی از ابتنی کردن نداردبرای این کار لازم است به نکات زیر توجه کنید:

- از آب کاملا گرم و یا کاملا سرد استفاده نکنید.

- در صورتیکه طوطی در اتاق کولر دار قرار دارد از حمام کردن آن جوگیری نمایید . بدیهی است که این کار شما باعث سرماخوردگی طوطی خواهد شد.

- از سشوار برای خشک کردن پر و بال پرنده خودداری کنید زیرا که به رشد طبیعی پرها آسیب جدی وارد می کند.

- در صورت بیماری و یا ضعف عمومی پرنده از حمام کردن آن جدا خودداری کنید.

- برای حمام کردن طوطی به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید زیرا که طوطی به صابون نیاز ندارد.

- هیچ وقت طوطی خود را به حمام کردن مجبور نکنید.

- پس از حمام کردن کف قفس را خیس رها نکنید و سعی کنید که روزنامه های کف قفس را تعویض نمایید.

- ظرف مخصوص حمام کردن را برای مدت طولانی در قفس رها نکنید . زیرا طوطی ممکن است مدفوع خود را در آن بریزد و سپس از آن اب بخورد ، به همین دلیل باید پس از حمام کردن ، ظرف انرا از قفس خارج نمایید.

- سعی کنید در هنگام اب پاشیدن بر روی طوطی اب کمتر روی میل ها بریزد زیرا ممکن است باعث زنگ زدگی میله ها شود.

متاسفانه اکثر پرنده فروش ها یا سایتهای اینترنتی و صاحبان طوطی پیشنهاد می کنند دوش را روی طوطی بیگرند یا حتی کمی شامپو بچه بزنند . یا حتی شامپوی کاسکو به انها می فروشند .هیچ گاه این کارها را نکنید اینجانب این احتمال را می دهم که یک طوطی با شستشوی مداوم با این شیوه های اشتباه که عرض کردم مبتلا به بیماری فساد پرها بشود.

اگر یک طوطی دارید که از آبتنی در وان می ترسد وآن را بردارید و تنها اسپری کنید بعده ها کم کم خودش وقتی اهلی تر شد ابتنی خواهد کرد ضمنا اگر یکباره اقدام به اسپری کردن کنید حتما از اسپری هم خواهد ترسید و مدتها طول خواهد کشید تا ترسش از اسپری بریزد.



تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:34 | نویسنده : ارمین پورتقی |

گاهی ممکن است علت گاز گرفتن طوطی، اعمال انسانی باشد . در این مقاله رفتارهایی مورد بحث قرار می گیرند که موجب تقویت رفتار گاز گرفتن در طوطی ها می شوند .هر ساله طوطی های بسیاری به محلی که از آن خریداری شده اند بازگردانده می شوند .فقط به این دلیل که آنها ، افرادی که قصد دارند از آنها نگهداری کنند را گاز می گیرند .

چرا طوطی ها عادت گاز گرفتن را در خود تقویت می کنند ؟ برای جلوگیری از پیشرفت این رفتار پرخاشگرانه در طوطی ها ، چه مراحلی باید طی شود؟

رفتار انسانهایی که طوطی ها تمام وقت خود را با آنها می گذارند ، ممکن است علت گاز گرفتن طوطی باشد . چگونگی تعامل انسان با طوطی نقش مهمی در واکنش طوطی داشته و در نهایت رفتار نامطلوب و نهانی گاز گرفتن را تقویت خواهد کرد .

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:27 | نویسنده : ارمین پورتقی |

آیا میدانستید که مرغ عشق ها هم داری استعداد سخن گویی هستند؟این پرندگان جزء پرندگان دارای استعداد سخنگویی محسوب میشوند وتوانایی یادگیری کلمات بسیاری را دارند.
خرید یک مرغ عشق صرفا برای سخنگویی کار درستی نیست وامکان دارد که اصلا به نتیجه نرسید.طوطی ها باهم تفاوت دارند وامکان دارد که بعضی سخن گویی بیاموزند وبعضی هم حتی یک کلمه هم نیاموزند.
این مقاله قصد دارد تا صاحبان مرغ عشق ها را از پتانسیل واستعداد این پرنده با خبرکند وحتی الامکان کارهای موثر و مفید در سخنگویی مرغ عشق را آموزش دهد.
برای شروع  


موضوعات مرتبط: عکس پرندگان ، ،
برچسب‌ها: سخنگویی , پرنده , مرغ عشق , ,

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 | 15:20 | نویسنده : ارمین پورتقی |
مقدمه اي بر كبوتران تاريخ پيدايش کبوتر بر روی زمین كبوتر چگونه نام گذاري شد؟ بررسي كبوتر از نظر رده بندي علمي بررسي تاریخ اهلی شدن کبوتر کبوتر پراني در ایران كبوتر اصيل ايراني جایگاه و محل نگهداری کبوتر دسته بندي كبوتران غذا و مکان زندگی کبوتر بررسي نژادهاي مختلف كبوتر ویژگیهای رفتار شناسی پرورش و نگهداري كبوتر نژادهاي كبوتر در ايران تنوع رنگ در كبوتر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 11 تير 1392 | 22:44 | نویسنده : ارمین پورتقی |

فروش دی وی دی پرندگان مختلف نظیر کبوتر مرغ عشق عروس  هلندی و پاریس کاسکو و.....است که با تلاش شبانه زیادی جمع اوری گردیده گردیده و در ان پرندگان به بازی و سخنگویی میپردازند و در ان پرندگانی کاملا رام و دستی به هنرنمایی مشغولند در ضمن از  پرندگان معروف این لوح میتوان به ویکتور و سامانتا و دیگو اشاره کرد

اینم لوح بیش از 50 زیبا و با کیقیت در دقایق متغیر دارد پیشنهاد میکنم به هیچ وجه ان را از دست ندهید

قیمت  6000تومان

 



تاريخ : پنج شنبه 23 خرداد 1392 | 11:53 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 فروش 12 جفت فنچ با قیمت باور نکردنی فنچ های جوان بالغ یا جفت خورده با قیمتی خوب و منصفانه بفروش میرسد پرنده ها بسیار سر حال و در نب جوش بوده و رنگ های زیبایی هم دارند

 


برچسب‌ها: فروش , فنچ , بالغ , جفتخورده ,

تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392 | 23:13 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 از دوستانی که از وب دیدن میکنند خواهشمندم که در نظر سنجی شرکت کنند چون امارش واقا پایین

 



تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 | 22:49 | نویسنده : ارمین پورتقی |

طوطی رزیلا قرمز یا زرشکی با نام علمی Platycercus elegans بومی شرق و جنوب شرق استرالیا است که از نیوزلند و جزیره نورفولک توصیف شده است. اغلب در جنگل های کوهستانی و باغ ها دیده شده اما طوطی رزیلا قرمز محدود بخ این مناطق نیست و تشخیص آن از رزیلا زرد و آدلاید از طریق مولکولی امکان پذیر است.

طول بدن طوطی رزیلا قرمز حدودا ۳۶ سانتی متر می باشد و رنگ بزرگسالان و نوجوانان کاملا تفاوت است در نوجوانان رنگ زیتونی در بال ها دیده می شود که در بزرگسالان به قرمز تغییر رنگ می دهد.

Platycercus elegans Wilsons Prom طوطی رزیلا قرمز

طوطی رزیلا قرمز

تفاوت نر  و ماده در طوطی رزیلا قرمز در ابعاد بدن می باشد که طوطی رزیلا قرمز نر ۱۵ % بزرگتر از ماده است و منقار پهن و قطورتری نیز دارد.

طوطی رزیلا قرمز اغلب از جنوب شرقی استرالیا بروز می کند ، از تاسمانی ، ویکتوریا و نیوساوت ولز به جنوب شرقی کوئیزلند.

طوطی رزیلا قرمز در سواحل و جنگل های کوهستانی در تمام ارتفاعات بسیار شایع است.  در درجه اول در جنگل ها زندگی می کند وجنگل های مسن تر و مرطوب تررا ترجیح می دهند . آنها را می توان در جنگلهای انبوه گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل، جنگل های مرطوب و خشک ، جنگل های ساحلی یافت . طوطی رزیلا قرمزهمچنین در مناطق آلوده به انسان مانند مزارع، مراتع، پارک ها، ذخایر، باغ ها، و دوره های گلف زندگی می کنند. آنها به ندرت در مناطق بی درخت یافت می شود. در شب، آنها  در شاخه های بالای درخت می خوابند.

زیلا طوطی رزیلا قرمز

طوطی رزیلا قرمز

اغلب طوطی رزیلا قرمز از علوفه ، بوته ها ، میوه ، شهد ، گل ، آجیل و اعضای خانواده ی  مورد و رز تغذیه می کند.

طوطی رزیلا قرمز معمولا ۳-۸ تخم می گذارند که پس از ۱۶-۲۸ روز جوجه ها از تخم خارج می شوند و جوجه ها طی ۱۶ ماه به بلوغ می رسند. 



تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 | 22:46 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 vماکائو پیشانی بلوطی:

نام علمی: chestnut_fronted macaw

زیستگاه : بخش وسیعی از شمال آمریکای جنوبی: شرق پاناما ، غرب کلمبیا ، اکوادور ،شرق پرو، شمال بولیوی و برزیل

خصوصیات :ماکائو پیشانی بلوطی یکی از بزرگ ترین مینی ماکائو هااست.طول بدن ۴۵ تا ۴۹ سانتیمتر که در حدود نیمی از آن طول دم است. وزن به طور متوسط حدود ۳۶۰ گرم میباشد.

پیشانی به رنگ قهوه ای و همچنین اطراف گونه ها و زیر منقار نیز مقداری رنگ قهوه ای دیده میشود.

پرها عمدتا به رنگ سبز میباشد. بالها سبز با پرهای بلند آبی و شانه ی بالها دارای پرهایی به رنگ قرمز میباشد.

منقار سیاه و اطراف چشم برهنه با خطوطی از پر به رنگ قهوه ای تیره میباشد.

این ماکائو آسانتر از ماکائوهای بزرگتر به آموزش پاسخ میدهد و به عنوان بهترین ماکائوها برای نگهداری به حساب می آید.

آنها میتوانند به خوبی به آموزش سخنگویی پاسخ گفته و کلمات را به خوبی یاد بگیرند. بنابراین در ماکائوها به عنوان قویترین سخنگو به حساب می آیند.

بسیار اهل بازی و شیطنت و تحرک هستند و همچنین بسیار پر سر و صدا میباشند. البته با آموزش سخنگویی میتوان سر و صدای آنان را به سخنگویی تبدیل کرد. برای آموزش باید اقدام به خرید پرنده جوان کرد.

به علت شخصیت اجتماعی و پر جنب و جوشش به سرعت به یکی از اعضای خانواده تبدیل میشود.

برای جلوگیری از رشد منقار علاقه زیادی به جویدن دارد، بنابر این ممکن است لوازم منزل را نیز جویده و آسیب بزند.برای رفع این مشکل بهتر است که تکه های چوب و اسباب بازیهای چوبی در اختیارشان قرار دهید و بدون نظارت آنها را در خانه رها نکنید.

تولید مثل : معمولا ۲ تا ۳ تخم میگذارند و حدود ۲۶ روز بر  روی آن میخوابند.جوجه ها ۳ ماه پس از خروج از تخم لانه را ترک میکنند.

DNAتعیین جنسیت : تفاوت قابل مقایسه ای ظاهرا وجود ندارد، تنها راه جراحی و تست

رژیم غذایی : انواع میوه ها و سبزیجات ، دانه ها و آجیل

پیشانی بلوطی ها علاقه زیادی به شستشوی خود دارند. این امر به طور طبیعی باعث سلامت پر و بال و پوست آنها میشود.

در نتیجه شما باید هر هفته پرنده را با اسپری شسته و یا با گذاشتن ظرف آب اجازه آب بازی و استحمام را به او بدهید



تاريخ : یک شنبه 17 فروردين 1392 | 23:58 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 لیکو پرنده‌ای است از خانوادهٔ لیکویان.
در ایران لیکو بومی جنوب است و گونه‌ای از آن به نام لیکوی خوزی (Turdoides altirostris) یافت می‌شود.
لیکو پرنده‌ای پرجنب‌وجوش و پرسروصدا است و جهش‌های کوتاه و سریع می‌کند. پرنده‌ای است اجتماعی و بیشتر در دسته‌های کوچک دیده می‌شود.
این پرنده ها بیشتر در بندبوشهر ایران و فریدآباد هند دیده شده.



تاريخ : شنبه 17 فروردين 1392 | 23:50 | نویسنده : ارمین پورتقی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.