خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان و پیام‌آور دوستی، عشق و محبت، با لطافت گیاه و خرمی طبیعت، و تحول به مراحل نیکوتر و برتر است.

از خداوند منان برای جنابعالی و خانواده محترمتان در سال جدید سلامتی و

و عاقبت‌‌بخیری را آرزومندم.

خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.

حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان و پیام‌آور دوستی، عشق و محبت، با لطافت گیاه و خرمی طبیعت، و تحول به مراحل نیکوتر و برتر است.

از خداوند منان برای جنابعالی و خانواده محترمتان در سال جدید

روزی حضرت مریم (س)

قصر آسیه،

قلب خدیجه،

عفت فاطمه،

جمال یوسف،

ثروت قارون،

حکمت لقمان

و ملک سلیمان

و عاقبت‌‌بخیری را آرزومندم.  ارمین 


برچسب‌ها: تبریک , عید , نوروز ,

تاريخ : دو شنبه 27 اسفند 1391 | 23:54 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

ويتامين ADE
ويتامين A و E براي توليد مثل و ويتامين D براي بهتر شدن پوسته تخم قناري مفيد مي باشد. استفاده به موقع از اين ويتامين ها در زمان جفت گيري در بهبود نطفه پرنده مؤثر مي باشد.
زمان استفاده از ويتامين:
E : استفاده از اين ويتامين در زمان جفت گيري مانع از ابتلاي پرنده به بيماريهاي تناسلي مي شود. همچنين در تقويت اسپرم پرنده نيز موثر است. اين ويتامين در بهتر شدن حالت تخم قناري تاثير گذار بوده و مانع از آن مي شود كه شكل تخم موجب آزار عضلات تخمدان پرنده ماده شود.
موارد استفاده: در زمان توليد مثل و قبل از جفت كردن پرنده نر و ماده و همچنين در مواقعي كه پرنده دچار ضعف مي باشد.
مقدار مصرف:
4 قطره در 40 ميلي ليتر آب به مدت 10 روز و به صورت محلول در آب استفاده شود. چنانچه به منظور پيشگيري از بيماري استفاده مي شود به مدت 5 روز استفاده شود.


ANTIASMATICO
 

برچسب‌ها: دارو , مرغ عشق , پرنده زینتی , فنچ , معرفی ,

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 | 19:22 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

خوراک اصلی

ارزن یعنی مهمترین خوراک مرغ عشق ، تنها در فصول معینی از سال در استرالیا وطن پرنده در دسترس می باشد . در هفته ها و ماههای دیگر پرنده از تخم خشک سایر گیاهان موجود تغذیه می نماید . این دانه ها مقدار کافی هیدرات کربن ، پروتئین ، چربی ، ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز را در اختیار پرنده قرار می دهند . مقدار ویتامین و املاح معدنی این دانه ها به زمان جمع آوری محصول و شرایط انبار و مدت انبار شدن وابسته است . به طور کلی می توان گفت دانه هائی که به طور صحیح انبار شده باشند ، کیفیت خود را از نظر محتوا تا یکسال حفظ می نمایند (البته کیفیت دانه ها به مرور زمان میرا می شود یعنی مرغوبیت خود را از دست می دهند  ولی تا دوسال قابل استفاده خواهند بود ) .

دانه های سبز شونده

به محض آنکه به دانه های سبز شونده آب برسد ، فعل و انفعالی شیمیائی در آنها شروع می گردد . در اینحال ویتامین ها ، املاح معدنی و المانهای مفید دیگر تازه شده و دانه ارزش غذائی بیشتری به دست می آورد . مقدار کمی دانه را در کمی آب که تا میزان 2 سانتیمتر بالای دانه قرار گیرد ، قرار داده و آنها را 24 ساعت به حال خود گذارید . سپس دانه ها را داخل آبکشی بریزید تا آبشان به خوبی گرفته شود و بعد آنها را داخل سینی کوچک مسطحی پخش کنید . توسط نایلن آشپزخانه یا شیشه ای به مدت 24 تا 48 ساعت سینی را بپوشانید . پس از 24 ساعت می توان دانه ها را به عنوان خوراک رسیده و پس از 48 ساعت آنها را به عنوان خوراک سبز شونده در اختیار پرنده قرار دهید .

توجه : دانه های رسیده و سبز شده سریعا فاسد می شوند . این خوراک ارزشمند را صبحها در ظرف مخصوصی ریخته ولی نزدیک ظهر آنچه باقیمانده از قفس خارج کنید . با رعایت این امر پرنده ی شما خوراک فاسد نخورده و مریض نخواهد شد . رفته رفته مقدار غذای مورد نیاز مرغ عشق را تشخیص خواهید داد . بدین ترتیب خوراک ، اضافه نخواهد آمد .

میوه و سبزی

مرغ عشق شما بایستی روزانه مقدار کمی هم سبزی دریافت نماید . اما بایستی قبلا آنها را با آب ولرم شسته و آبشان را بگیرید . ضمنا از دادن سبزیجات مانده یا خشک شده به پرنده خودداری کنید . سبزیجات زیر را می توان در اختیار مرغ عشق قرار داد : تره ، کاهو ، اسفناج ، هویچ و برگ آن و مشابه آنها

هر نوع میوه ای که مرغ عشق به آن تمایل نشان دهد برایش مناسب است مشروط بر آنکه قبلا به خوبی شسته و خشک شود . ارائه مستقیم میوه از یخچال نا مناسب می باشد زیرا بایستی درجه حرارت محیط را داشته باشد . مرغ عشق به میوه های زیر علاقه ی خاص دارد : سیب ، گلابی ، توت فرنگی و انگور

توجه : سبزیجات و میوه هایی را که در بالا نام بردیم برای مرغ عشق ها ضروری هستند ، زیرا دانه به تنهایی تمام مواد مورد نیاز را نداشته و یا قسمتی از آنرا دارد . ضمنا خوراک مرغ عشق نیز بایستس مانند سایر جانوران متنوع باشد .

ویتامین های اضافه

دانه ها ، میوه ها و سبزیجات یاد شده تنها مقدار اندکی از ویتامین ها و املاح معدنی بدن پرنده را تامین می نمایند لذا توصیه می شود که علاوه بر خوراک های ویتامین دار از قطره های مولتی ویتامین و یا پودر حاوی ویتامین و املاح معدنی ( موجود در تمامی داروخانه های دامپزشکی ) استفاده کرد .

 حمام مرغ عشق

شما میتوانید پرنده ها را هفته ای دو بار حمام بدهید.به این صورت که ظرفی که حدود 5/3سانتیمتر آب دارد و طول آن کمی بزرگتر از طول پرنده ها است را در قفس قرار داده و به آرامی قفس را در نور ملایم آفتاب یا در جایی که آفتاب غیر مستقیم می تابدبگذارید.بعد از مدتی خود پرنده ها به آبتنی و حمام می پردازند.
دمای مناسب:
دمای 18 تا 22 درجه برای پرنده ها خوب است.در ضمن محل مرغ عشق ها نباید تغییرات دمایی زیادی داشته باشد چون این امر به خصوص در مرغ عشق های آماده برای تکثیر تعویق در جفتگیری را به همراه خواهد داشت.محل مرغ عشق ها نیز نبایدحاوی رطوبت زیاد،دود،نور مستقیم آفتاب و... باشند.
نور دهی:
در این مورد باید به این نکته توجه داشته باشید که مرغ عشق نیز مانند اغلب پرندگان با تاریک شدن هوا می خوابد.بنابراین مرغ عشق ها را در جایی قرار دهید که با تاریک شدن هوا،درون آن محل هم تاریک شود.یا می توانید در موقع تاریک شدن هوا اگر چراغی روشن است روی پرنده را با پارچه یا پتوی زخیمی که عبور و مرور هوا از آن ممکن باشد بپوشانید.

این مطلب را به در خواست دوست عزیزم نیما در وب گزاشتم



تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391 | 22:4 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 اینم چند تا عکس از طوطی ها مختلف...



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391 | 21:58 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 آنها همواره به یکدیگر عشق می ورزند

این گونه از پرندگان کوچک که از لحاظ طبقه بندی توسط برخی زیست شناسان در رده زیباترین طوطی های کوچک قرار می گیریند، از سرزمینهای آفریقایی به سایر نقاط جهان آورده شده اند. آنها بسیار کنجکاو، پر انرژی و البته دلربا هستند. حتما" اگر آنها را دیده باشید و دقت لازم را کرده باشید متوجه شدید که اغلب اوقات رنگ آنها معمولا" همانند قسمتی از طیف رنگین کمان می باشد. 

طول این پرندگان زیبا معمولا" بین 6 تا 15 سانتیمتر می باشد و چنانچه در شرایط مساعد زندگی کنند حتی تا 30 سال عمر خواهند کرد. 

رژیم غذایی
رژیم غذایی مناسب برای آنها علاوه بر دانه باید شامل میوه و سبزیجات تازه مانند موز، هویج، انواع برگ سبزی و ... باشد، همچنین آب سالم و بدون کلر برای خوردن یا حمام کردن. دقت کنید که هرگز نباید به این پرندگان کوچک هسته میوه هایی مانند هلو، گلابی و ... داد. در مواردی نیز مشاهده شده که برخی از مردم به آنها شکلات، چای و حتی الکل می دهند که واقعا" برای آنها مضر می باشد. 
 


برچسب‌ها: اطلاعت , مرغعشق , , زیبتا ,

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391 | 21:46 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 قصد فروش چند از  جفت از مرغ عشق  های جوجه بالغ مولد و... دارم در صورت تمایل با 09378537451 تماس بگیرید


موضوعات مرتبط: فروش مرغ عشق ، ،

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | 17:40 | نویسنده : ارمین پورتقی |
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391 | 17:25 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 V

قفس

قفس کاسکو خانه اصلی این پرنده است پس باید جائی باشد که کاسکو در آن هم راحت باشد و هم احساس امنیت کند.
برای خرید دقت کنید که باید از قفس های مخصوص طوطی های بزرگ که در بازار موجودند تهیه کنید این قفس ها باید دارای شرایط زیر باشند:
 


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 اسفند 1391 | 20:18 | نویسنده : ارمین پورتقی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.